۱۳۸۹ مهر ۱۲, دوشنبه

حکومت اسلامی رویایی ترین حکومت


 
بشر در طول حیات خود حکومت های زیادی را تجربه کرده است و نقاط ضعف و قوت آنها را یاد گرفته و از آنها برای ساخت حکومتی مستحکم تر کمک گرفته است.

بر خلاف عقیده خیلی از افراد یکی از مستحکم ترین و رویایی ترین حکومت ساخت بشر ، حکومت دینی است که نوع اسلامی آن در ایران و چند کشور دیگر در قید حیات هست ، در این مقاله سعی خواهم کرد چند دلیل برای این ادعا بیاورم.



الف)کنترل مردم عادی:

- شما حکومتی دارید که دست دزد ها را قطع می کند، زنان و مردان خیانت کار به همسرشان را سنگسار می کند، مشروب خوری در آن جرم محسوب می شود و مجازات دارد، شما با یک حکومت اسلامی می توانید هر کاری را که به سرکش شدن مردم می انجامد حرام اعلام کنید و در عوض به استناد به آیات کتاب آسمانی دخانیات و اعتیاد را جایز بشمارید که جوانان به جای سر گرم ، سر در لاک بمانند و افسارشان در دست شما.

- در دین اسلام ساده زیستی و قناعت ارزش به شمار می آید و در واقع عوام الناس از اینکه شکم گرسنه به بالین بروند ناراحت که هیچ خوشحال هم می شوند که یک لقمه نان حلال سر سفره خانواده خود برده اند، انسان فقیر همانند یک حیوان اهلی دست آموز از انعام های کوچک ارباب خود بسیار شاد و سر مست می شود و هر کاری را که او بخواهد انجام می دهد حتی مخالفانتان را می کشد.

- مردم باید همیشه به یاد قیامت باشند ، برای دست یافتن به جویهای عسل و زنهای زیبا، چشم خود را به روی خیلی چیزهای خوب که برای حاکمان آفریده شده اند می بندند و در عوض این طبقه حاکم جامعه است که بهشت را برای خود و جهنم را برای مردم همیشه امیدوار در روی زمین ایجاد می کنند.



ب) کنترل قشر تحصیلکرده:

- در اسلام حکومتی ، حفظ نظام و در واقع حفظ قدرت اوجب واجبات است ، یعنی حتی اگر شرکت در نماز جماعت یک گروه سیاسی (مانند نهضت آزادی) به مذاق شما خوش نیاید می توانید همه را از دم تیغ تیز دستگاه حکومتی خود بگذرانید.

- قشر تحصیلکرده معمولا متمایل به حقوق بشر و نوع حکومت دموکرات و سکولار هستند ، که برای خاموش کردن آنها باید طبق احادیث که به انسان اختیار میدهد به ایشان اجازه دهید انتخاب کنند : کهریزک یا کشور خارجی؟ و البته همیشه راه سومی هم هست : محاربه.



پ) تضمین عمر طولانی حکومت:

- در حکومت های دینی و بالاخص اسلامی همیشه حاکمیت از مثلث جادویی زر ، زور و تزویر استفاده می کند ، زر برای خاموش کردن بزرگان خائن، زور برای خاموش کردن مردم آگاه و تزویر برای خاموش کردن عوام.



حکومت اسلامی ، همیشه آرمانهایی دارد که برای رسیدن به آنها تلاش می کند ، مدینه فاضله، که نمونه معاصر آن در افغانستان تحت تسلط طالبان اتفاق افتاد ، مدینه فاضله یک حکومت اسلامی انجام تمام کارهای بالا با تمام افراطی گری ای است که یک حکومت می تواند انجام دهد، هر چقدر مردم کم اطلاع تر باشند و مردم مطلع هم سرنوشت کشور برایشان مهم نباشد عمر این حکومت و میزان افراطی گری هم بالاتر می رود و در این جور مواقع برای احیای کشور باید هزینه بیشتری پرداخت شود.

بهترین راه برای مقابله با این نوع حکومت ، مبارزه از طریق آگاه سازی قشر عوام جامعه و حساس کردن قشر متوسط و بالای جامعه به سرنوشت کشور است ، چون هیچ حرکت رادیکالی را یارای مقابله با نیروی زر و زور و تزویر حکومت نیست ، این نوع حکومت ها از در انداختن مردم با خود مردم هیچ گونه ابایی ندارند و برایشان یک کشور 10 میلیون نفری مطیع از یک کشور 70 میلیونی با سلایق متفاوت مطبوع تر است.



به امید روزی که مردم ایران آنگونه که خود صلاح می دانند زندگی کنند نه آنگونه که دیکته می شود.

هیچ نظری موجود نیست: