۱۳۸۸ آذر ۱۲, پنجشنبه

اسلام واقعی - اسلام دروغین


در ابتدای نوشته باید عرض کنم که منظورم از اسلام دروغین دینی است که امروزه با نام اسلام در جهان شناخته می شود.
اسلام در کلمه از تسلیم شدن می آید و منظور از دین اسلام تسلیم بودن در برابر خداوند یکتاست اگر این تعریف از اسلام را بپذیریم همانگونه که در قرآن هم آمده دین انبیا الهی نیز اسلام بوده و دین تمامی عابدان و پارسایان و نیکوکاران نیز اسلام است علیرغم اینکه در ظاهر دینشان زرتشتی و یهودی و مسیحی و مسلمان و ... باشد.

اما دینی که در عرف جهان، اسلام نامیده می شود هیچ شباهتی با اسلام واقعی ندارد و به نظر من دینی است که خلفا و حاکمان از دیر باز تا کنون برای تحمیق توده مردم و حکومت سوار بر جهالت مردم ابداع کرده اند و انواع تحریف ها و حرام و حلال کردن های عجیب و غریب را به دین خدا افزوده اند که امروزه دیگر چیزی از اسلام به غیر از اسمش باقی نمانده.
از قرآن کریم هم فقط کتابی کهنه و گرد گرفته که جایی در کتابخانه خانه ها هم ندارد چیزی باقی نمانده که همین کتاب هم در طی هزار سال بارها تحریف و تفسیر و ترجمه به مطلوب حاکمان شده است نمونه اش ترجمه قبل و بعد از انقلاب قران کریم در ایران و قرآن تحریف شده ای (نسبت به قرآنی که ما در اختیار داریم) که هم اکنون در کشور کویت و احیانا در بقیه کشورهای عرب تدریس و فروخته می شود.

چرا میگویم دین تحمیق مردم؟
توی همین قرآن آیه های بسیاری است که به "تعقلون" ختم می شود یعنی در همه حال مردم - همه مردم- را به تعقل در مسایل مختلف فرا می خواند اما چه بر سر این آیه ها آمده ؟ علما و فقهای دینی این بخش تعقلون را تفسیر به مطلوب کردند به این صورت که می گویند فهم قرآن برای مردم عادی ثقیل است و ما به جای شما فکر می کنیم و شما از ما تقلید کنید، اگر تاریخ را مطالعه فرمایید تصدیق میکنید که به غیر از چند عالم انگشت شمار بقیه این عالمان دینی حکومتی بوده اند و منبری و برو و بیایی برای خود داشتند اینها بودند و هستند که همیشه مردم را به اطاعت محض از خودکامه هایی فرا می خوانند که به اسم دین حکومت می کنند.

در طی هزار سال انواع احادیث جعلی و روایات کذب جور کردند که به مذاق حاکم وقت خوش آید و اندک مومنانی روشنفکر را هم به جبر جهالت مردم خاموش کردند و اینک بعد از 1400 سال می بینیم که چگونه حلال خدا حرام و حرام خدا حلال می شود با فتوای فلان علامه و فلان آیت الله و فلان حجت الاسلام.

در کجای اسلام (قرآن) چاپلوسی و تقلید کورکورانه و بدون فکر از انسانی مانند خودمان جایز شمرده شده است؟
در کجای اسلام سراغ دارید که به پیروی از ظالم و دم نیاوردن و گاه همراه شدن با ظالم توصیه شده است؟
در کجای اسلام کشتار ، ترور، شکنجه و قتل هم نوعان توصیه شده به بهانه اینکه دینشان با ما یکی نیست؟ و حتی جدیدا چون خط مشی سیاسی شان با ما یکی نیست؟

از اسلام دروغین به نام اسلام صفوی نیز یاد میکنند . دین و اندیشه ای که اعمال صفویه را یدک می کشد هدفی جز ریا ، چاپلوسی ، سر به زیر آب کردن ،جانماز آب کشیدن،دروغ گفتن ،و تفرقه بین شیعه و سنی و دیگر ادیان ندارد.
مبلغان مذهبی که بر روی فساد و آدم کشی و دزدی و اختلاس وتباهی و دروغ ،چشمشان را می بندند. اگر این فکر، اندیشه اختلاف انگیز را دنبال نمی کند، پس چه اندیشه ای را سرلوحه فکر قرار داده اند ؟

بیایید به جای مقلد کورکورانه بودن اندکی فکر کنیم ، کارهایمان را بر اساس رضایت خدا و خلق انجام دهیم نه رضایت قدرت.
بیایید به جای خم و راست شدن های روتین اندکی در ماهیت نماز فکر کنیم ، نماز همراه با حق الناس ، غصب اموال، قساوت، نفاق، شکنجه، قتل، دزدی ، رشوه و خون مردم را در شیشه کردن چه ارزشی دارد؟

در پایان توصیه میکنم مطلب آقای فرید صلواتی را در مورد عید غدیر بخوانید.

نوشته به درازا کشید امیدوارم همه ما به دین خدا مسلمان باشیم نه به دین حکومت.

پ.ن : 1- مبنای اسلام واقعی خود قرآن است نه فقها.

۱ نظر:

arash kiyanii گفت...

با سلام
مطالب اخیر وبلاگ تان بسیار جالب و روشنگرانه بود.

وبلاگ های زنجیره ای روشنگری حاوی جدیدترین تحلیل ها از وقایع ایران در راستای
افکار شهید دکتر علی شریعتی می باشد.
با توجه به دیدگاه های اصلاح طلبانه وناسیونالیستی شما دوست ارجمند

ما در وبلاگ های زنجیره ای روشنگری اماده تبادل لینک باشما خواهیم بود.

به امید ایرانی اباد و ازاد